zaterdag 13 april 2013

Theebloem maken


Graag laat ik jullie hier vandaag eens zien hoe ik mijn favoriete theebloem vouw. Deze is echt niet moeilijk om te vouwen, maar ik vind het wel moeilijk om uit te leggen. Het zijn een heleboel foto's geworden.
1. Snijd uit 8 theezakjes dezelfde vierkantjes.
Graag gebruik ik papiertjes van 3x3cm. De vouwsels passen dan nog op heel veel paperblossoms van Dovecraft en op de hydrangea's. Kleiner is ook heel mooi, maar wat meer gepriegel...
2. Vouw het papiertje horizontaal dubbel. Bedrukte kant buiten.
3. Vouw diagonaal dubbel. Bedrukte kant binnen.
4. Pak de horizontale vouwen en duw de diagonale naar binnen. (Je kunt de vouwsels ook nu al aan elkaar plakken voor een eenvoudige bloem...)
5. Houd de dichte kant onder. Vouw het linker flapje tot het midden en weer terug. Duw het flapje open en daarna naar binnen.
6. Herhaal dit met het rechterflapje.

7. Dan ziet het vouwsel er zo uit.
8. Vouw er eerst een aantal in elkaar om te zien hoe het wordt. Daarna vast lijmen. Ik doe altijd een klein beetje lijm op de plek waar je hier nog een stuk van de aardbei ziet.


9. De laatste plak je weer aan de eerste vast. Met bovenstaand resultaat...
10. En dit is de achterkant!!! Als je de vouwsels na stap 4 al in elkaar plakt ziet de bloem er ook zo uit.
11. Zoals jullie wel weten, maak ik graag wat 'meer' van de bloem. Voor deze bloem gebruikte ik 2 hydrangea's, zo'n prachtig grannie bloemetje, een antieke spacer en een blauwe brad.

12. Het eindresultaat.
Misschien komt de bloem je wel bekend voor? Ik heb hem gebruikt op een geboortekaartje, wat ik al eerder liet zien.


Ik hoop dat het helemaal duidelijk is. Als er iets niet duidelijk is laat je het maar weten. Enne, mocht je ermee aan de slag gaan, dan kom ik graag even kijken. Laat maar weten.



Succes ermee!


14 opmerkingen:

  1. Wat heb je het duidelijk gemaakt!!! Ik vind je bloemen echt zo mooi, maar wat een werk zeg... ;-) Liefs Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was altijd al onder de indruk van je bloemen maar nu neem ik helemaal mijn petje voor je af Adriana, wat een werk gaat hier in zitten.....ooh dat zegt Lotte ook al hihihi!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een heel duidelijke tutorial, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw dat ziet er goed uit! En heel leuk ook! Ik gebruik zelf eigenlijk nooit theezakjes, maar mijn interesse is gewekt; ik ga het ook eens proberen!

    Groetjes Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Adriana,
    Prachtige workshop heb je gemaakt, wat een werk om zo'n mooie bloem te maken, petje af...het resultaat is prachtig..Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw Adriana wat ziet dat er super uit, helemaal geweldig dat je het ons hier uitlegt, ik vind ze prachtig en wat een werk.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. They are always so pretty. You make it look easy. I will try sometime on a rainy day. I have trouble with my fingers for small intricate things. It has to be a good day for me. Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een hele mooie bloem Adriana. De uitleg van de theebloem is heel duidelijk.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo goedemorgen.
    Via Cora, ben ik op deze blog gekomen. Ik snap nooit iets van dat vouwen, maar oh wat ben ik blij. Heb met deze duidelijke voorbeelden, net een bloem gemaakt. Niet van theezakjes, maar van gewone vierkante witte papiertjes om het even uit te proberen.
    Leuk hoor erg bedankt.
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, ben ook via Cora op dit blog terecht gekomen. Handig om te laten zien hoe je die bloemen vouwt. Ik heb er van geleerd dat je de gevouwen blaadjes dus ook andersom kunt gebruiken! Heb nog veel theezakjes, dus kom hier vast terug!

    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Werkelijk prachtig, creatief en goed uitgelegd hoe je dit zelf kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Ik lees ze met veel plezier!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...